Falco prodělal operaci

10.06.2015 09:26

9. března při večerním venčení se nám Falco proběhl s holkama a při návratu domů si vyběhl malý kopeček, po kterým běhá celou dobu. Bohužel tento večer to nedopadlo dobře, najednou zakňučel a vrátil se kulhající. Druhý den ráno se na zadní nožičku již nepostavil a já začala tušit nepříjemnou věc - kolenní vazy. Vzala jsem ho k našemu doktorovi, který mne odeslal na ortopedii. Tak jsem volala do Ústí doktoru Mikulicovi, který mi řekl, ať ho přivezu druhý den ráno, že na něj koukne a případně hned nacpe do již hotového operačního plánu. 11.3 jsme tedy ráno vyrazili s Falcem do Ústí, doktor ho prohlédl a potvrdil mojí domněnku- zpřetrhané kolenní vazy. Hned si ho tam tedy nechali. Falco měl jako vždy hromadu keců, takže vyfasoval košík. Nechali jsme ho na klinice s tím, že vyzvednout si ho můžeme večer. No, že by byl Falco zrovna pohodový pacient, to se říci nedá, bylo nutné ránu přešít, košík si začal sundavat, límec rozlámal, obvazy sundal .... to už nebyl dohled nad pacientem, nýbrž nepřetržitý dozor. No, zvládli jsme to, stehy se sice vyndavaly až po 3 týdnech místo po dvou, ale jinak se noha zahojila dobře, koleno při kontrolních RTG vypadalo velmi dobře a s ujištěním že už může začít pomalu běhat byl propuštěn z léčby. Bohužel pár dní nato jsem zjistila, že mu začlo dost křupat v noze, již předtím měl nasazenou kloubní výživu a já se začala obávat co bude dál. Nyní je 3 měsíce po operaci a stav se nezlepšuje, křupat sice přestalo, ale nohu odlehčuje i nadále. Falco je ze zdravotních důvodů vyřazený z jakéhokoliv výcviku a akcí (vzhledem ke změně pohybu i výstavních) a uvidíme co bude dál. Mám neblahé tušení, že ztráta osvalení a změna pohybu, která nastala po operaci poznamenala nenávratně kyčel a proto nohu moc nezatěžuje. A aby toho nebylo málo, tak při jedné kontrole u nás jsem doktora požádala aby prohlédl i Chitušku, že mi kulhá. Ani jí nemusel dát pod rentgen, stačilo jí prohmatat a hned našel kde to vázne. Chituška má poškozenou krční páteř. Vzhledem k tomu, že už oslavila 8mé narozeniny, tak nějakému pohybu už stejně moc nedá, takže jí to zas až tak neomezuje. Jejím nejmilejším sportem je pelíšek nebo nahřívání na sluníčku.